شهریار

جدیداً کم تلویزیون می بینم و به خاطر همین مثل سابق سریالا رو هم دنبال نمیکنم ! مگه اینکه اتفاقی قسمت یا قسمتای اولشو ببینم و به دلم بشینه و باعث بشه بقیه قسمتاشو دنبال کنم . معمولاً جمعه شبا سریال شهریار رو با علاقه دنبال می کنم ، به نظرم قسمتای اولش ، وقتی شهریار بچه بود ، این سریال خیلی قشنگتر و جذابتر از الانش بود . تو این دو قسمت آخری هر بار یه جور این محمد حسین خان لج منو در آورد! اونم به خاطر رفتار سردش با لاله! خیلی دلم به حال لاله سوخت. :( آخه آدم به این بی ملاحظگی ؟! حداقل بنا بر احتیاط (!) باید احتمال میداد که حرف دوستش در مورد لاله درست بوده و اون حرفا رو به اون دختر بیچاره نمی زد که :به نظرت لباسام چطوریه که من با فلانی قرار دارم ! ...

شهریار

از حق نگذریم شعرای قشنگی گفته ، شایدم با دنبال کردن این سریال به شعراش بیشتر علاقمند شدم. به هر حال تصمیم دارم سر فرصت کامل تر شعراشو مطالعه کنم. (البته فارسیاشو)هر چند با اینکه ترکی هیچی سرم نمیشه ، تیراژ اول سریال رو خیلی دوست دارم و برا خودم دانلود کردمش و گاهی وقتی پای کامپیوتر مشغولم ، اونو گوش میدم. به قول خواهرم هرکی ندونه فکر میکنه من چقدر ترکی حالیمه! خوب مگه چیه!حیدر باباشو که میفهمم! ;) (اینم لینک دانلود همون آهنگه !)
والا من فکر میکردم این محمد حسین خان آخر با لاله ازدواج میکنن ولی ظاهرا بعد از فوت پدر و مادرشون با یکی از اقوامشون تو تبریز ازدواج و صاحب سه تا بچه میشن .
وقتی اینجا شرح کاملتری از استاد شهریار رو خوندم بیشتر به خوندن شعراشون علاقمند شدم ...

-----------------------------------

ساعت از 4 صبح هم گذشته و من هنوز خوابم نبرده ! معمولا مواقعی که فکرم مشغوله اینطوری میشم ! بنده خدا استاد شهریار که امشب از اون گفتنم گرفته !!
با این فکر مشغولم (!) این تیکه از دیوان شهریار رو امشب بیشتر می پسندم ! :

در دياري كه در او نيست كسي يار كسي
كاش يارب كه نيفتد به كسي ، كار كسي
هر كس آزار منِ زار پسنديدولي
نپسنديد دلِ زار من آزارِ كسي
آخرش محنت جانكاه به چاه اندازد
هر كه چون ماه برافروخت شبِ تارِ كسي
سودش اين بس كه به هيچش بفروشند چو من
هر كه باقيمت جان بود خريدار كسي
سود بازار محبت همه آه سرد است
تا نكوشيد پس گرمي بازار كسي
...

----------------------------
پ.ن 1: جالبه دیوان شهریار رو تو سایت تبیان خیلی کامل میشه پیدا کرد ! من بیشتر تو موردای مذهبی از این سایت استفاده میکنم . چرا تو سرچهای گوگل نمیآد پس ؟!
دیوان شهریار به صورت صوتی و اینم اشعار مشهوری از استاد با صدای خودشون.خیلی ممنون از آقا مرتضی بابت دادن این لینکها .

2- مرتبط با این پست : داغ لاله